Ana içeriğe atla

THE BEAUTIFUL FORMULA SYNDICATE | Mimarlar Odasi Kocaeli Subesi | İzmit//Turkey

THE BEAUTIFUL FORMULA SYNDICATE

Painting Performance

Aylin Aksoy, Aslihan Atli, Orçun Beslen, Karina Bugayova, Candoğan Demir, Hülya Dostdoğru, Filiz Kandemir Duran, Emel Erkan, Asli Yonca Ersoy, Fatih Kaba, Şahin Karakuş, Oleksiy Koval, Ülkü Ayse Özhan, Ibrahim Özsakalli, Veronika Wenger.

WORKSHOP//APRIL 7-8//3 PMPRIVATE VIEW//APRIL 10//7 PM

TMMOB Mimarlar Odasi Kocaeli SubesiAnkara cad.Ömeraga Mh.Nacigirginsoy sok.TMMOB Binasi No.15 K//241200 İzmit//TurkeyTel 0 262 322 59 33//Fax 0 262 324 40 53kocaeli@mimarlarodasi.org.trhttp://thebeautifulformula.blogspot.de/http://komimod.org/

The Beautiful Formula Collective, Oleksiy Koval, Kuros Nekouian and Stefan Schessl in 2011 yılında açık bir grup olarak kurul du.grubun temel amacı resim sanatı sürecinde hiyerarşik ayrımcılığı ortadan kaldırmaktı.

Sanat etkinliğini deney platformu gibi somut ve şeffaf olarak yapmak isteyerek, anlama merakını Ressamınki gibi özgür bırakılıyor. İşlemin göze çarpan tarafı tamamlanan bir sanat çalışmasının yapımına uyumlu ritmik  bir öğe olmasıdır.  Boyama işleminde zaman ve mekan da  daha fazla veya daha az belirlenmiş bir hareket olarak ritmik yapılar oluşturmakTuvale renklerin biçimlendirme gibi, sıralama gibi, tekrarlama sayısı gibi  uygulanma şeklini sağlayan   kurallar sonucu ritmik motifler  ortaya çıkar. örneğin 2,3,1 veya  1,1,2.gibi. temel olan  1 rakamı özgürce seçilen   temel hareket birimi olarak tasarlanmıştır.SURFACE: yüzeye farklı darbelerle  boya uygulayabilmek ve sonucunda belirli bir resim elde etmek için tuval sanal olarak  “METER” olarak adlandırdığımız parçalara ayrılmıştır  (1/4, 1/9, 1/16…) gibi.Bir sanat işlevi Seyircilerin önünde canlı bir ortamda böyle bir performans nasıl gerçekleştirilebilir ve sunulabilinirdi. İşte The Beautiful Formula ile alınan eğitimle çalışma hem yalnız hem de grup halinde olmak üzere  her iki halde de yapılabiliniyor kısaca  farklı ritmik semboller, renkler,ölçüler ve malzemeleri kullanan her birey etkinliğe katılarak resim yapabilir.

Translation from english: TC Muhsin Köroğlu

























Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Buralar hep değerliydi!

Kentlerde ve ülkelerde değişimin en büyük göstergelerinden birinin meydanların değişimini olduğunu neredeyse artık herkes biliyor ve dolayısıyla buna tanıklık eder durumda.  (Kentsel dönüşümle ilk müdahale edilen bölgeleri hatırlayabilirsiniz İstanbulda.) Bu duruma örnek olarak Kadıköy meydanından bahsedecek değilim. Bahsettiğim yer Taksim meydanı. Hatta Taksim meydanı ve çevresini sınır olarak aldığını söyleyebilirim. 2011'den bu yana süren Suriye savaşı, 2013 Gezi eylemleri aslında son 10 senedir Taksim meydanının kaderini belirlemiş durumda görünüyor.   Askeriyenin kalkıp bir tanka ceza verebileceğini biliyoruz (Yılmaz Güney Tankı). Ama Hükümetin en sembolik meydanlarından birine ceza verebileceğini tahmin eder miydiniz?                                  ...

TURUNCU-YEŞİL

“Korunma” için uyguladığımız yöntemler zaman içinde değişip,çeşitlenip kendi koruma çemberlerimize “tecrit”e dönüşebilir. Bu “tecrit çemberleri” korunma güdüsüyle içine hapsolduğumuz  mekandaki dışarıya açılan pencerelerin (gözlerin) önünü kapatabilir. Şeffaftırlar ve her bir tecrit çemberi dünyayı algılayışımızı farklılaştırır. Orçun BESLEN (Perde üzerine karışık teknik) Güvendiğimiz ne varsa onları cam parçalara dönüştürüp bu parçalardan oluşturduğumuz bir fanusun içine kendimizi hapsederiz. Görebiliriz fakat yalnızca gözlerimizle, duyabiliriz fakat yalnızca kulaklarımızla. Öncelikli, bedenimizi korumak için oluşturduğumuz bu yapının içinde zihnimizin asıl ben’i içinde tuttuğu bir çember daha vardır. Kuruntular, güvenle oluşan parçala rın üzerine düşen ışıkların, kendine çarpması ve geri dönüp tekrar kırılmasıyla her seferinde dönüşür ve en içteki çembere rüyaları düşürür. Fakat ne dış kabuk cam fanus, ne içteki çember cam kabuk, içindeki ben’i görebilmemiz için bir perde ...

Ben Ne Zaman Dekoratif Oldum?

Dekoratifin karşılığında söyleyeceğim şey nedir? Dekoratif olmayan mıdır? Dekoratif nedir? Girişimlerin hepsinin anlamını daha ilk fikir ortaya atıldığı anda yitip gitmesi bizi bir kuyunun içine atıyor. Her seferinde tekrar tırman. Düşün, oku, sabret. Ama asla cesaretle değil. Tersine korkak bir kararlılıkla hareket et. Çık kuyudan şimdi, tekrar tırman. Ama tırmanırken artık kuyuya düşerken tutunacak yer ara kendine, her zaman dibe batmanı engelleyecek bir şeyleri bul. Esasen kurgulanabilir, yönetilebilir ki herkes birilerini yönetir. En kötüsü bir kediyi kıstırır sözünü geçirmek için. Bir balta sonra! Önce kendimizi kesmemiz gerektiği üzere. Çiçekler sarı kahverengi papatyalar, yağlıboya gibi aslında ama sanki paint de yapılmış gibiler. Ve sarı siyah kırmızı çizgiler, derin maviler üzerinde canlı, capcanlılar! Daha da yaşamak için sürekli bir hareket, yabancı insanlar, bazıları da kovboy şapkalı ve güneş! Kırmızı bedenler. Bedenleri pasifleşirdiler önce, ama sonra hareket...